pátek 10. října 2014

THE MARMALADE WORLD'S WINNER neboli nejlepší marmeláda na světě

Před nedávnem jsem se vrátila z hor a ulovila tam tohle.



Ale popořádku. Před nedávnem jsem se vrátila z hor. No, z hor... Z mé milované Šumavy, kde jsem si s ostatními užívala dny beze spěchu. Šli jsme do sebe! Jedli bez masa, cvičili v lese Tai Chi, přičichli k reflexní terapii, k Feldenkraisově metodě a svět tam, co je internet a pracovní starosti, zůstal ze kopečkama. Bydleli jsme kousek od parádní vesničky Srní
A čím je Srní známé? Tak za prvé: Je tam chalupa, která se ve filmové trilogii Pod Jezevčí skálou, Na pytlácké stezce a Za trnkovým keřem proměnila v onu krásnou hájovnu. A za druhé je tam Slunečná kavárna, která patří jedné světové šampionce. 




Tou šampionkou je Blanka Milfaitová. Vlastně ne, je to její citrónová marmeláda, která v roce 2013 získala titul Nejlepší marmeláda na světě. Dovedete si to představit? Kam se hrabou proslulé Bonne Maman s kostkovaným víčkem. O Blance, o jejích dalších oceněních a o tom, jak šla za svým snem, si můžete přečíst tady.




Na Slunečnou kavárnu jsem se moc těšila. Ve chvilce mezi cvičeními jsem vzala batoh a vyrazila na marmeládový lov. 


A....ouha.... Vím, že platí přímá úměra - čím větší očekávání, tím větší zklamání. 



Čekala jsem, že v kavárně na mě dýchne vůně kávy smíchaná s lehkou vůní ovoce, usměje se na mě pohádková paní v kostkované zástěrce a z krásných lahviček marmelády se mi bude točit hlava. 

Nic takového. 

Slečna, která obsluhovala, nebyla pohádková ani usměvavá a na výběr byly pouze dva druhy marmelády. Višňový extra džem a jahodový extra džem s mátou. Nevadí, beru jahodu. Šampióna ochutnám příště. Káva a domácí větrník mě ukonejšily a moje zklamání z poloprázdných polic se rozpouštělo se sladkými sousty.



A jak takový extra džem chutná? Přímo báječně. Spojení jahod a lehkého přídechu máty je osvěžující. Džem je plný kousků jahod, po otevření ho musíte promíchat. A že je všechno čistě přírodní ani nemusím připomínat.




 Křupavá bagetka, domácí máslo a jahodový džem s mátou je vynikající začátek dne!



Nad Slunečnou kavárnou hůl nelámu a těším se, že příště si koupím třeba borůvkovou marmeládu s medem a bourbonem, marmeládu z muškátové dýně, pomerančů a zázvoru a nebo toho šampiona.

A co vy? Nějaký zajímavý tip pro moje bříško?
Krásný den...Kat....

PS: Jestli nevíte, jak vypadá ona hájenka....




13 komentářů:

  1. Ahoj Kat, mnam mnam, marmelady miluju ♥ mam ted doma zasobu domacich od pritelove maminky, jedna sklenicka mi aktualne vydrzi pouze tyden az dva, jsou hrozne dobry :)) hlavne jahodova :) nikdy jsem v obchode tak dobrou marmeladu nekoupila (a to jsem zkousela i ruzne drazsi). Mej se krasne a uzivej, V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Veru. Já naopak marmeládová moc nejsem... :) Ale šampión mě zlákal. A koštnout marmeládu s boubonem mě teda láká :)
      A domácí marmelády s láskou dělané jsou stejně ty nejlepší :) Takže vychutnávej svoji domácí zásobičku plnými doušky :)
      Krásný den...Kat....

      Vymazat
  2. O jejich marmeládách jsem už slyšela a taky jsem zvědavá na její knížku co má vyjít už příští měsíc. Ale z té kavárny jsem teda dost smutná, taková škoda ... Ale třeba byla jen po útoku nějákého marmeládového šílence a paní se zrovna špatně vyspala a kostkovanou zástěru měla v prádle...:) Ale jinak ta Tvoje dovča musela být podle popisu naprosto kouzelná!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj do lesa :) Na Blanky Příběh opravdové vášně jsem taky zvědavá... :) Slunečná kavárna má být celý listopad zavřená, třeba to tam dají do gala :) A najít pohádkovou prodavačku asi taky není sranda...
      A moje krátká dovča byla opravdu kouzelná. Chlapy jsem nechala "sami sobě" a jela "jít do sebe". Příště Tě vezmu s sebou....
      Krásný den...Kat....

      Vymazat
    2. Jé tak to se těším :)

      Vymazat
  3. Chudnem, tazke ,,marmelady" momentalne nejem. Ako povedala moja trenerka marmelada = vareny cukor.

    Kaviareň u mačky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Biela Mačka. No jo, k hubnutí marmelády rozhodně nejdou!!! Vlastně ani ovoce, ani čokoláda??!!! Hubnout je dřina.. :), tak ať Ti to parádně jde...
      Krásný den...Kat....

      Vymazat
  4. To musel být parádní relax :-)
    Srní jsme letos také navštívili. Vyhlášené marmelády prý opravdu nemají chybu ... nicméně my je ještě neochutnali, tak třeba příště :)
    A když se ptáš na tip pro bříško?
    Co mě první napadne?
    Moje oblíbené Raffaello :)
    Krásný večer, Karoli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Karoli, relax to byl parádní... To teda jo :)
      A tipem pro bříško jsi mě mooooc pobavila.... Však Ty víš proč :)
      Krásný den...Kat....

      Vymazat
  5. Mňáám, pěkně děkuju, teď mám zase hlad! :DD Ta marmeláda vypadá úplně úžasně.. Nebo spíš jsi ji úplně úžasně popsala :)
    Moc pěkný, čtivý článek, máš tady nejnovějšího followera!! <---- !! :))

    Moc by pro mě znamenalo, kdybys navštívila můj blog :) když budeš mít chvilku

    Berry The Blue

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mila Thery, marmeláda je fakt mňamkózní. Má jen jednu chybu, rychle ubývá...!
      Tvůj blog už jsem navštívila...., je parádní.... :) Děkuji....
      Krásný den...Kat....

      Vymazat
  6. Ta ženská je můj idol, teda spíš způsob života... je můj sen dělat marmelády a jezdit si po světě :-) no zatím jen dělám marmelády a jednou za rok se podívám na dovču :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta ženská je i můj idol!!! :) Ačkoliv - moji marmeládu by asi nikdo nejedl, protože jsem nikdy žádnou neudělala :) Ale i já bych chtěla dělat to, co mě baví a bydlet na Šumavě a jezdit po světě... Jednou to tak bude :)
      Krásný den, Haničko... Kat....

      Vymazat

Na vaše komentáře se těším a děkuji za ně:) Jsou pro mě motivací k dalšímu psaní.